Arhiva

Objavljen: Građevinar 77 (2025) 5
Tip rada: Znanstveni rad-pregledni rad
Preuzmi članak (HR verzija): PDF
Preuzmi članak (EN verzija): PDF

Pregled detalja zavara koji utječu na lom uslijed zamora čeličnih ortotropnih ploča u spojevima rebara i ploče

Yue Chen, XiLai Pan, Peiwen Shen, Qiuhe Li, Yibao Zhang

Sažetak

Čelične ortotropne ploče u mostovima (OSD) često se upotrebljavaju u čeličnim mostovima velikih raspona zbog njihove male težine, velike nosivosti i jednostavnosti gradnje. Ponašanje pri zamoru materijala zavarenih spojeva između rebara i ploče u čeličnim ortotropnim pločama naveden je kao ključni problem u projektiranju te vrste konstrukcije. Također, način otkazivanja na zavarenome priključku rebra i ploče ključni je čimbenik koji utječe na vijek trajanja uslijed zamora. Ovo istraživanje sustavno sažima neke od geometrijskih čimbenika koji utječu na lom zavarenih spojeva uslijed zamora. Predstavljene su i neke metode za procjenu zamora zavarenog spoja rebra i ploče mosta kod čeličnih ortotropnih ploča kako bi se omogućilo dublje razumijevanje i točnija procjena njihova životnog vijeka uslijed zamora. Među brojnim čimbenicima koji utječu na mehanizme loma uslijed zamora, penetracija zavara prepoznata je kao jedan od ključnih parametara koji pridonose povećanju razine čvrstoće uslijed zamora u području korijena zavara.

Ključne riječi
mehanizmi loma uslijed zamora, priključci zavarenih spojeva između rebra i ploče, lom u području korijena zavara, metoda analize životnog vijeka pri zamoru

KAKO CITIRATI OVAJ ČLANAK:

Chen, Y., Pan, X., Shen, P., Li, Q., Zhang, Y.: Pregled detalja zavara koji utječu na lom uslijed zamora čeličnih ortotropnih ploča u spojevima rebara i ploče, GRAĐEVINAR, 77 (2025) 5, pp. 471-484, doi: https://doi.org/10.14256/JCE.4193.2024

ILI:

Chen, Y., Pan, X., Shen, P., Li, Q., Zhang, Y. (2025). Pregled detalja zavara koji utječu na lom uslijed zamora čeličnih ortotropnih ploča u spojevima rebara i ploče, GRAĐEVINAR, 77 (5), 471-484, doi: https://doi.org/10.14256/JCE.4193.2024

LICENCA:

Creative Commons License
This paper is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autori:
A1 Yue Chen WEB
Yue Chen
Sveučilište Chongqing Jiaotong, Kina
Građevinski fakultet
Državni laboratorij za mostove i tunele
A2 Xilia Pen WEB
XiLai Pan
Sveučilište Chongqing Jiaotong, Kina
Građevinski fakultet
Državni laboratorij za mostove i tunele
A3 Shen WEB
Peiwen Shen
Sveučilište za obrazovanje u Chongqingu, Kina
A4 HeLi WEB
Qiuhe Li
Sveučilište Chongqing Jiaotong, Kina
Građevinski fakultet
Državni laboratorij za mostove i tunele
A5 Zhang WEB
Yibao Zhang
Sveučilište Chongqing Jiaotong, Kina
Građevinski fakultet
Državni laboratorij za mostove i tunele